9. -Jobb?

Chapter nine
Lotte Rosenberg

Jól eső sóhaj szökik ki számon, amikor Isaac-el belépünk a házunk ajtaján. Végre hétvége.  Lerúgom magamról a cipőmet, és ledobom kabátomat. Öcsém hasonlóan tesz, majd kíváncsian rám pillant.
- Mit csináljunk?  Apu és Lana is csak késő este érnek haza – érdeklődöm. Fölcsillannak a szemei és egy hatalmas vigyor csúszik az arcára. Én már tudom mit fogunk csinálni. – Te választasz filmet, én addig összeszedek minden édességet, de előtte öltözzünk át. – kacsintok rá, és a hosszú folyosó végén két fele szakadunk. Én jobbra, ő pedig balra. Belépek a saját birodalmamba és ruhásszekrényemhez megyek, előhalászok egy szürke-rózsaszínes buggyos melegítőnadrágot és egy elnyúlt pólót. Hajamat  lazán összekötöm és megszabadulok minden ékszeremtől, amit ma viseltem. Utam ez után a spájzba visz, előveszek mindenféle nassolni valót – kekszet, csokit, gumicukrot -, majd a hűtőben turkálva előveszem a tejet és banánt. Egyik szekrényből pedig a cukrot, és banán turmixot készítek. Két hatalmas bögrébe öntöm a habos italt. Mindent felhalmozok  két tálcára és a nappaliban lévő asztalra rakom.  
- Na, mit nézünk? – ülök le a számítógép elé, amit a nappaliban lévő Tvhez csatlakoztatok. Meg keresem a Hobbit - Váratlan utazás c. filmet és elindítom. Ledobom magam az öcsém mellé a párna halomba, kényelmesen betakarózom és felbontom az egyik zacskót. Majd tekintetemet a képernyőre szögezem.
Már több mint a felénél jártunk, amikor valaki csöngetett.  Nem tudtam ki jöhetett, nem igazán sűrűn vannak vendégeink, hacsak nem apám tart egy céges partit. Mondtam öcsének, hogy nézze tovább, én addig meglessem ki jött hozzánk. Felveszem a falra rakott kaputelefont.
- Igen? – szólalok meg.
- Lotte? Szia, én vagyok az, Luke – hallom meg, mély és férfias hangját.
- Mit keresel itt?
- Beszélni szeretnék veled. Beengedsz, elég hideg van kint, vagy zavarok? Bocsi, hogy nem szóltam, hogy jövök, csak erre jártam és.. – magyarázkodott,  nem láttam, de tudtam, hogy hajába túr.
- Gyere, legfelső emelet – nyomom meg a gombot, mire berregő hanggal jelzi, hogy az ajtó kinyílt. A bejárati ajtót kinyitottam és vártam, hogy a lift felérkezzen és kilépjen belőle.  Szél fújta haja, piros fülei és mosolyát meglátva nagyot dobbant a szívem.  Biccentek a fejemmel, ajtót szélesebbre tárom, hogy jöjjön be.
- Kérsz valamit? – udvariaskodom.  Végig mérem, fekete csőfarmer, bakancs és egy Nirvánás póló van kabátja alatt. Magamra nézek és elszégyellem, mennyire hülyén festek az én elnyúlt otthoni cuccomba.
- Nem, köszönöm. Beszélhetnénk?
- Persze – intek a fejemmel, hogy kövessen. Benézek a nappaliba, ahol Isaac, még mindig a filmet nézni.  – Isaac, az egyik barátom itt van, nézd tovább a filmet. Ne egyél sokat már, mert meg fog fájdulni a hasad.
Ő csak megforgatta a szemét és tovább nézte a Tvt. Elindultam a szobám felé, hallottam, ahogy Luke a nyomomban van. Kinyitottam az ajtót és leültem az egyik babzsák fotelembe, ami a padlótól a plafonig érő könyvespolc előtt volt. Luke össze-vissza járkál a szobámba, mint egy ketrecbe zárt oroszlán. Minden centiméterét felfedezte a lakhelyemnek, a faliújságnak, ahol különböző teendők, programok, és képek voltak. Meg egy idézetes naptár, minden hónapra valami híres írótól való szösszenet.
 - Mi lesz március 1-jén? – kérdezz rá.
- Akkor lesz a bál az iskolában –válaszolom. 
- És 17-én? 
- Akkor pedig nyaralni indulunk. 
Még egyszer körbe futja tekintetével a szobát, majd leül velem szemben lévő babzsák fotelba.  – Szóval..
- Szóval.. – ismétli meg.  – Arra gondoltam, hogy..
Gondolatban ötszáz féle megoldást találtam ki erre a mondat befejezésére.  
Arra gondoltam, hogy megismételhetnénk a szilvesztert, de ugyanolyan semmilyen érzelem nélkül.
Arra gondoltam, hogy elmondhatnánk a többieknek, hogy ne legyen kínos.
Arra gondoltam, hogy találkozhatnánk másokkal is.
- Szóval arra gondoltam, elmehetnénk randizni. Tudom, nem igazán jól kezdjük a megismerkedést, de nekem igazán szimpatikus vagy.  Nekem ez a kezeljük egymást barátként dolog, nem megy – szívem hevesebben kezdett verni, szinte csak azt hallottam, ahogy gyorsabban pumpálja a vért. Majd egy ütemet kihagyott és újra vad vágtába kezdett. Éreztem, ahogy az a sok vér arcomba fut, és egy paradicsom megirigyelné a színemet.  Most ebben a pillanatban kellene válaszolnom arra kérdésre, ami szilveszter óta foglalkoztat. Pro és kontra listát állítottam minden este össze, hogyha egyszer erre a beszélgetésre kerül a sor, csak könnyedén átugorjam az akadályt. Nem hittem volna, hogy mostanában sor kerül rá, még nem elégszer próbáltam el a tükör előtt a különböző eshetőségeket. Nem voltam rá felkészülve, de szívem mélyén tudtam, csak az agyammal nem akartam beismerni.
- Luke, én..
- Csak ne mondj csípőből nemet, gondolt át.
- Néha megvárhatnád, amíg végig mondja az ember a  mondatát – forgatom meg a szemem.  – Azt akartam mondani, hogy nagyon szívesen elmegyek veled egy randira – vigyorgok rá, majd zavaromban szőnyegemet fixírozom.  Szívverésem már kezdett visszaállni a rendes tempóba, amikor közelebb ült és karjait körém nem csavarta. Émelyítő illata orromba kúszott, forró teste szinte égette az enyémet, olyan volt mintha valami elektromos dolog megrázna. Mint amikor a bevásárló kocsi kis dugója, ami az apró tartó rését védi sorok között tolva hirtelen megrázz, te meg semmi másra nem tudsz gondolni, csak hogy fura érzés volt.  Nyaka hajlatába fúrtam a fejem, míg ő állát fejem búbjánál támasztotta.  Vajon észreveszi szívem heves dübörgését, és sűrű levegővételemet, hogy valamivel nyugtassam azt.
- Nem maradsz itt nézni egy filmet?- bukik ki belőlem, még mielőtt rendesen át nem gondolnám.  Miért van az, ha Luke a közelemben van, meggondolatlanul mondok ki dolgokat, az a kis szűrő az agyam és a szájam között egyszerűen csak kikapcsol?
- Nem zavarok?
- Egyáltalán nem – mosolyodok el, és felállok, ezzel őt is erre késztetve. Karon ragadom és a nappaliban lévő öcsémhez ráncigálom. Miután letudtuk a bemutatkozást, újra a számítógép elé térdelek és hallgatom, ahogy a két fiú felettem vitatkozik, hogy milyen akció filmet nézzünk.
- Ha nem találjátok ki gyorsan, én választok, de akkor sírós filmet nézünk – fenyegetem őket.  Persze, sose nézetnék velük olyan filmet, mert tudom, abból én jönnék ki rosszul.  – Szóval, milyen döntést hoztatok?
- Az Útvesztő – hangzik, a válasz én pedig azonnal beállítom, és a kanapéra fekszek. Közel Luke-hoz, talán túl közel, de őt ez kicsit se zavarja, és engem se.  A film háromnegyedénél már Isaac egyenletes szuszogását hallom, és Luke egyenletesen verő szívdobbanásait. Megállítom a filmet, mire a szőke hajú fiú megébred. Ujjamat szám elé helyeztem, hogy halkan, mert elaludt az öcsém.  Megpróbálom felemelni, de nem sikerül, ezért a másik emeli fel és követ engem, hogy megmutassam hova fektesse öcsémet. Betakarom és lekapcsolom a villanyt, ahogy megfordulok Luke erős mellkasának ütközök. Utálom, hogy több mint egy fej különbség van, ezért mindig kitöröm a nyakam, ha rá akarok nézni. Ahogy tekintetünk összecsatlakozik, úgy érzem, csak mi vagyunk az egész lakásban, nem pedig ott állunk az öcsém szobájának ajtajába.  Olyan szép kék szemei vannak, olyan, amiben el lehet veszni. Én pedig teljesen elvesztem.  
Már csak azt veszem észre, hogy alsó ajkamat rágcsálom, miközben szemei és ajkai között ingadozik a tekintetem. Elég közel hajol ahhoz, hogy érezzem a csoki illatát, amit nem olyan rég ettünk. Karjaim nyaka köré fonom, szemeim automatikusan lecsukódna, mikor ismerős csipogás hallok meg, szemeim azonnal kipattannak és ellököm magamtól Luke-ot, ő csak értetlenül bámul rám.
- Haza értek – suttogtam, azonnal belöktem őt a szobámba. – Maradj itt, valahogy kicsempészlek, csak legyél csöndbe – csukom rá az ajtót és azonnal az előszobába igyekszek, ahol két nevelőm valamin nagyon nevet.
- Sziasztok – köszönök nekik és megölelem őket. – Milyen volt a munka? – érdeklődöm, ők egyből a konyha felé veszik az irányt, hogy leüljenek, és elfogyasztják az ilyenkor szokásos borjukat és elmeséljék egymásnak a napjukat. Ezzel is erősítsék kapcsolatokat. Apu felfogta, hogy túl sok időt tölt a munkájával, így minden nap egy-egy órácskát csak ránk szán telefon nélkül. S azaz egy hónap is erre lett kitalálva, amit még Lana talált ki, amikor egy éve randizgattak apával. Nehezen emésztettem meg, hogy Lana belépett az életünkbe, azt hittem csak apu pénzét akarja elszedni, de nem. Ő tényleg szereti, és mivel apa szemében látom azt a csillogást, tudom ő is.
Idejét érzem, hogy felszívódjak és meglátogassam az én rejtegetett szőke barátomat. Ő kényelmesen fekszik az ágyamban és az ajtónyitódásra megugrik, mire nekem nevetnem kell, de visszafojtom.
- Tudom, hogy fogunk kijutni – mondom neki. – De előtte át kell öltöznöm – ezzel a mondattal bemegyek a gardróbomba és ruha után kutatok. Előhalászok egy fekete vastag pulcsit és azt magamra húzom, majd egy szokásos sztreccs farmer nadrágot veszek fel.
- Ugye tudod, hogy az őrületbe kergetsz ezekkel a nadrágokkal? – búgja a fülembe, mikor kilépek, és derekamnál fogva elkap. Csak halkan felkuncogok és egy puszit nyomok arcára. – Gyere - fogom meg a kezét és halkan osonunk a folyóson, szinte egy akciófilmben érzem magam. Én megállok a nappali ajtója előtt, így őt kitakarom, míg az előszobába nem megy.
- Nem baj, ha elmegyek kicsit sétálni?
- Nem, dehogy menj csak. Isaac?
- Filmet néztünk, elaludt most pedig az ágyában alszik, de lehet fel fog ébredni. Sziasztok – köszönök el, és utolérem Luke-ot, majd egyszerre kilépünk az ajtón. A liftben összepacsizunk, és örültem, hogy még van egy óránk kettesben.
Sétálgattunk a hidegben az egyik közeli parkban és csak beszélgettünk, olyan dolgokról, amikről nem szoktam, meg eredt a nyelvem az álmaimról, amit a legtöbb embernek el se mondok, mert csak a képembe nevetnének. Szeretnék könyveket kiadni, de tudom, hogy apám nem gondolná, hogy ez a megfelelő szakma lenne. Mert mi van, ha írnék egy olyan regényt, ami senkinek nem tetszene, és akkor annyi, vége a karrieremnek, ott maradtam állás és pénz nélkül, ezért kell egy biztos állás, az írás pedig csak egy hobbi. Ő is hasonló cipőben jár, csak a zenéléssel kapcsolatban.
Kezemet dörzsölgetem, hogy ne fázzanak annyira, mire ő magához húzza és ráteszi sajátjait. Belefúj kettőt, majd újra összedörzsöli.
- Jobb?
- Sokkal – vigyorgok rá, mire ő viszonozza a gesztust.  Kezeinket összefűzte és csak álltunk az egyik fa előtt és vigyorogtunk egymásra, mint két idióta.
© Shalis dla Wioska Szablonów
© Dmitry Elizarov.