10. - Randi? Randi.

Chapter ten
Lotte Rosenberg

A hét olyan gyorsan eltelt, hogy észre se vettem, de újra hétvége lett, ami egyet jelentet, ma – péntek este – lesz a randim Luke-al. Egész héten olyan titokzatos volt Luke, ahányszor csak rákérdeztem mit fogunk csinálni. Persze, azt úgy tettem, hogy a többiek ne vegyék észre.
Lydia-val suli után egyből hozzánk megyünk, hogy segítsen elkészülődni egy randira. Mondtam, hogy nem akarok kiöltözni annyira, mert Luke pontosan erre kért.
- Jó, de akkor is. Ha rajtad múlna egy elnyúlt pulcsiban és egy mackónadrágban mennél.
- Legalább önmagam vagyok – nevetek fel és ruhatároló szobámban vagyunk, ahol minden darab könnyedén elérhető és rendszerezett.
- Mi lenne, ha ezt vennéd fel? – emel maga elé egy fekte testre feszülős ruhát.
- Azt mondta nem étterembe megyünk, és nem is pubba, ahol berúgunk. Meg amúgy is azt csak akkor veszem fel, ha apu valami céges partit rendezz vagy megyünk – szavazom le a ruhát.
- És még nem erőszakolt meg egy vén kutya? Minden elismerésem – nevet és visszarakja a ruhát. Végül egy fekte magas derekú feszülős nadrágnál és egy kötött pulcsinál döntünk, hajam első részéből mindkét oldalról kiválaszt egy-egy tincset és befonja, majd hátul összecsatolja a két tincset. Sminkemet én magam is meg tudom csinálni, így abban a térben nincs szükségem segítségre. Mosolyogva nézek barátnőmre, aki a meghatóságtól csillogó szemekkel nézz rám.
- Olyan hamar felnőttél – mondja Lydia, ahogy egy anyuka szokta mondani a lányának. Neki is hangjában ott cseng a büszkeség, én pedig boldogan húzom magamhoz egy ölelésre. Annyi mindenen mentünk együtt keresztül, sírtunk már pasi miatt, vesztünk össze ruhán, veszekedtünk és napokig nem szóltunk egymáshoz, de mégis valami kötött a másikhoz és tudtunk bocsánatot kérni. Azt mondják, az kér bocsánatot, akiben nagyobb a szeretet. De nálunk mindig egyszerre történt, ő engem keresett, én őt és valahogy az út kellős közepén találkoztunk és egyszerre bukott ki belőlünk a szavak tömkelege. Annyira idillinek, annyira tökéletesnek hangzik, de mégis amikor fujtunk egymásra, mint a macskák nem, így éreztük. Most, hogy egymás karjaiban fuldoklunk levegőhiány miatt és könnyeink szúrják a szemünket, tudom, ő az igazi barát.
 A telefonom rezgett, ezért elengedtem Lydia-t és a zsebembe nyúlok a készülékért.

From: Luke Fri 18:59
Itt vagyok, gyere le!

Mivel senki se volt otthon, apu és Lana dolgozott, Isaac egy barátjánál van és majd Lana hozza haza, nyugodtan sétáltam ki az épületből. Viszont, ahogy a lifttel egyre lejjebb haladtunk, az idegességem egyre csak nőt. Miről fogunk beszélgetni? Mit fogunk csinálni? Ha ennek a randinak vége, lesz még egy és még egy, majd kijelentjük, hogy járunk, vagy nem ismételjük meg többé? S még kínosabb, amikor találkozunk a többiekkel együtt?
- Nyugalom, minden oké lesz – ismétli önmagát. Mindig, ismétlem, mindig ugyanazt mondja, ha meg akar nyugtatni. Olyan sablonosan hangzik, de mégis a szájából, olyan mintha valami varázsigét olvasna rám és egy percre teljesen felengedek. Puszit ad arcomra és kilépünk a hűvös utcára, szememmel keresem Őt. Az utca túloldalán áll, lazán neki dőlve sötétkék kocsijának. Szőke haja az ég felé áll, kis fiús mosoly arcán és engem figyel. Piercingjével játszik, ezzel próbálja leplezni mennyire ideges, csakúgy, mint én.

- Szia – köszönök és megölelem, újra megérzem különleges illatát. Megkerüljük a kocsit, udvariasan kinyitja nekem az ajtót, amit halkan meg is köszönök. Majd ő is elfoglalja a vezető ülést, belőlem meg ki bukik, újra.

- Hova megyünk?

- Meglepetés – vágja rá gondolkozás nélkül és egy kis pajkosság cseng hangjában. – De ígérem, imádni fogod.

- Oh, már ennyire kiismertél Hemmings? – húzom fel szemöldökömet.

- De még hogy, Rosenberg - kacsint és beindítja a motort. Csak haladunk az úton egyikőnk se szól a másikhoz, de nem is érzek késztetést, hogy megtörjem a kellemes csendet. A rádió halkan szól, amiből kellemes dal szól. Kinézek az ablakon, próbálom beazonosítni, hogy hová tartunk, de már rég nem tudom, hogy hol vagyunk. A lámpák lassacskán kapcsolódnak fel, ahogy érzik, besötétedik az ég. Megállunk egy piros lámpánál és Luke rám nézz.

- Izgulsz? – kérdezi, mire csak bólintok. Érzem, ahogy megfogja a kezem és megszorítja, apró gesztus, de nekem mégis sokkal többet jelent ennél.  Egy éles jobb kanyar után leparkolunk és megállunk egy hatalmas épület előtt, kívülről úgy nézz ki, mint egy fedett stadion.  Kiszállunk a kocsiból és egymás mellett sétálva indulunk, keze kezemért nyúl. Az ajtó előtt megáll és szabad kezével zsebébe nyúl, majd egy kulcscsomót keres, azon kiválasztja az egyiket, belehelyezi a zárba, nekem pedig leesik az állam. Neki saját kulcsa van egy stadionhoz. Mi minden nem tudok még róla.

- Nagybátyám itt dolgozik, tőle kértem el, amint elmeséltem mire kell – vigyorog és felkapcsolja a lámpákat. Ekkor jövök rá, hogy ez egy jégkorcsolya pálya.

- Honnét tudtad?

- Vannak forrásaim – húz maga után, a korcsolyatároló fele és kiválasztunk számunkra megfelelőt. Kész lettem a felvétellel meg se várva a szöszit, önkívületi állapotba kerülök, ahogy a korcsolya éle a jéghez ért. Mentem egy kört, mire Luke is a jégre lépett. Először kissé megremeg, de hamar visszanyeri egyensúlyát és immár kéz a kézben szeljük a köröket. Annyira szeretek jégkorcsolyázni, de már kezdtem elfelejteni az érzést, mégis ő itt volt és emlékeztetett rá. Megállok, így őt is arra késztetve, hogy egy helyben maradjon. Mélyen a kéken csillogó szemében nézek, és csak magamhoz húzom, hogy jó szorosan megöleljem. Másképp nem igazán tudnám kifejezni, hogy mennyire jól érzem magam. A szavaik itt most túl kevésnek bizonyulnak, pedig nagyon ritkán van olyan esett, hogy nem találom a megfelelő szavakat.
Nem tudom hány kört mentünk, az ötödiknél meguntam számolni, de nagyon élveztem. Viszont mindkettőnk lába fájt már, és kissé fáztunk is ezért ott hagytuk a helyet. A kocsiban felkapcsolja a fűtést, viszont nem indul el, csak engem nézz.

- Köszönöm szépen – mondom zavaromban, tudom, hogy nem ezért nézz, hogy kicsikarjon egy hálálkodást. – Tényleg nagyon jól éreztem magam.

Egy újabb észveszejtő mosollyal ajándékoz meg, a ma este nem tudom hányadára. A szívem pedig érzem, nem bírja sokáig ezt a gyors tempót, kénytelen lesz feladni.

Hamarosan elindulunk, viszont a haza fele út teljesen másképp telik. Hangosan. Be se áll a szám, mesélek neki, hogy anyukám vitt el először jégpályára, de nem ott tanultam meg. Hanem apukám testvérének van egy farmja nem messze és ott egy tón. Jó érzés volt visszaemlékezni, ahogy apu az egyik, míg anyu a másik kezemet fogja és úgy húznak a jégen. Amikor még együtt voltak..

- Holnap te is jössz Cal-hoz? – érdeklődik, újabb esélyt keres, hogy újra lássuk egymást. Szomorúan húzom el a szám.

- Nem, egész hétvégén tanulnom kell. Sajnálom – nyomok egy puszit szája sarkára és kiszállok az autóból. Nem hagyom, hogy bármit is reagálhatna, mert nem akarom, hogy feljöjjön a téma, mi lesz ez a randi után.




Tényleg egész hétvégén tanulunk Lydia-val a biológia témazáróra. Ez egy nagyon fontos dolgozat, még így a tavaszi Bál előtt. Igen azzal is rengeteg időt töltök a vele a hétvégén. Megszervezem a kaját, és innivalót. Dekorációs ötletekkel lát el engem legjobb barátnőm, amit közös erővel próbálunk megvalósítani. Míg ő a virágossal beszél, én lufikat és egyéb díszítő elemeket rendelek meg. Persze, nem maradhatott el a csajos pletykálkodás sem.
- És luke-al mész a bálra? – kérdez rá egyből legjobb barátnőm.
- Nem tudom – húzom el a számat. – Nem hiszem, hogy akarna jönni egy ilyen eseményre, nem az ő stílusa.
- Az ő stílusa ide vagy oda. Én a helyében biztos elmennék, már csak azért is, hogy veled legyek és tudod – a mondatát egy csókolózó pár imitálásával fejezte be, mire én válaszul megdobtam egy párnával. nevetve visszadobta és folytatta. – Minden esetre szerintem elmenne.
Nem tudom, lenne elég bátorságom elhívni? 
   
© Shalis dla Wioska Szablonów
© Dmitry Elizarov.